Pel que fa al reglament, també hi ha variacions importants. En primer lloc, el nombre de motors que els pilots poden utilitzar al llarg de la temporada es redueix de vuit a cinc, per tal d’estalviar costos de producció. En segon lloc, s’introdueix un límit de combustible en carrera; abans el màxim que es podia utilitzar eren 224 litres i ara no es podran superar els 100, un 35% menys. L’objectiu d’aquesta mesura és saber consumir menys carburant sense deixar de ser ràpid i, alhora, pensar en el medi ambient. D’altra banda, el pes del conjunt monoplaça-pilot ha de ser de 690 quilos com a mínim, 48 més que la temporada passada. Aquesta decisió es deu a l’augment de pes provocat pels motors i l’ERS. Per acabar, l’administració dels pneumàtics ha patit una breu modificació; l’any passat els compostos utilitzats a la Q3, la tercera fase de qualificació per a la carrera, havien de ser els mateixos que a la cursa i això provocava que alguns pilots no hi participessin per estalviar gomes. La FIA, per estimular la sortida de tots els participants, ha decretat que els pneumàtics utilitzats en la Q2, la fase prèvia, seran els de la carrera; així, cap participant es veurà obligat a estalviar.
I és que, en un món tan avançat com en el que vivim, no és estrany comprovar com el vehicle, la màquina que ha de fer de complement, acaba sent el màxim causant dels triomfs. Sí, ja sé que un cotxe no es mou sol i que no qualsevol persona pot conduir un Fórmula 1. És cert. I que quedi clar que, en cap moment, poso en dubte la qualitat de tots els integrants de la graella. Tot i això, ja no es pot negar que la feina dels mecànics i constructors ha guanyat una rellevància que abans no tenia i els pilots necessiten, indispensablement, un bon equip al darrere per arribar lluny.
Com s’explica, si no és per aquest raonament, que Hamilton i Rosberg, actuals líders del Mundial, no lluitessin pel títol l’any passat?; o que en tres de les quatre curses Daniel Ricciardo, que només té tres anys d’experiència, hagi acabat per davant de Vettel, el tetracampió mundial?; o que Hamilton, que l’any passat només va guanyar una cursa, ja hagi vençut en tres grans premis consecutius? El motiu és el potencial dels cotxes. No ho neguem i admetem-ho: actualment, els monoplaces són els protagonistes. I no per això hem de deixar de seguir la Fórmula 1, hem de rebutjar-la o hem d’oblidar-la. No. Això només ha de servir perquè ens adonem que aquest esport està canviant, res més, i hem de ser conscients que, ara, regnen les màquines.
Etiquetes: Altres esports
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada